ÚVODNÍ STRANA

Malá ochutnávka z vydání číslo 04/2016

magazínu LogisticNEWS

ilustrační foto „Práce pro skupinu AWT naplňuje mé logistické ambice“
Viktor Bystrian řídí od září loňského roku obchodní strategii skupiny AWT, která je členem skupiny PKP CARGO. Říká, že jako dlouholetý logistik si zvolil práci ve společnosti, která patří k nejvýznamnějším poskytovatelům služeb nákladní železniční dopravy v Evropě. Zajímaly nás zkušenosti, které Viktor Bystrian v mezinárodní dopravní skupině AWT získává a položili jsme mu proto několik otázek.
Celý článek zde >>
ilustrační foto Růst e-commerce posunul logistické procesy k B2C
S příchodem internetových obchodů vznikl nový trh, který umožnil nový růst a rozvoj balíkových doručovatelů. Díky tomu patří dnes tyto firmy k nejrychleji rostoucí oblasti logistiky. Nový trh však přinesl i nutnost nabídku logistických služeb přizpůsobit novým požadavkům. Proměnila se struktura příjemců, místo firem na zásilky najednou čekaly domácnosti. A začalo se doručovat po celém světě, v různých zemích s různě vyspělou infrastrukturou, s různou znalostí platebních systémů a nástrojů. Bylo třeba se rovněž vyrovnat i s výraznými rozdíly, které představuje doručování v městech či aglomeracích a ve venkovských oblastech.
Celý článek zde >>
ilustrační foto VÝZNAM IT ŘEŠENÍ V LOGISTICE
Informační technologie (IT) hrají v našem životě stále větší roli a v některých oborech, jako je např. logistika, by bez nich bylo podnikání prakticky nemožné. Dnes je samozřejmostí si objednat zboží v internetovém obchodě jeden den, a druhý den ho mít doručené až do domu a průběžně přitom být informován, kde se objednávka momentálně nachází a kdy bude doručena. Za touto, z pohledu uživatele jednoduchou, samozřejmostí se však ve skutečnosti skrývá sběr a zpracování velkého množství dat, které již nelze zajistit jedním informačním systémem, ale znamená to systémovou integraci více systémů do jednoho komplexního řešení. Ne vždy tomu tak v minulosti bylo, a pokud ano, často to znamenalo duplicitní práci s velkou mírou chybovosti, dlouhé doby dodání a opožděné nebo zcela chybějící informace o aktuálním stavu objednávek. 
Celý článek zde >>
ilustrační foto VLIV GLOBALIZAČNÍCH TRENDŮ NA SKLADOVÁNÍ
Do popředí zájmu se dostává téma globální logistiky a obchodního konceptu v globálním pojetí. Globální obchodní operace zvyšují nároky na logistiku a její efektivitu. Moderní logistická praxe směřuje ke komplexnímu řešení problémů a plné integraci dodavatelských řetězců. Jedním z nejdůležitějších rozhodnutí v oblasti logistiky je otázka, jak vyvinout optimální logistickou síť, která plně uspokojí mezinárodní charakter distribučních systémů a která bude dostatečně flexibilní v prostředí současných globalizačních trendů.
Celý článek zde >>
ilustrační foto Slovenský logistický trh je významně rostoucím sektorem středoevropského regionu
Slovenský logistický trh zaznamenal od začátku 90. let mnoho změn a dnes je zde logistika jedním z nejrychleji se rozvíjejících oborů. Logistické firmy musí být pro své zákazníky silnými partnery, kteří umí rychle reagovat na změny v globálním obchodování a umět nabídnout vysoce kvalitní služby. Úroveň logistiky se mění spolu s možnostmi dané země, logistických operátorů a hlavně s požadavky hospodářství. Ta slovenská má úroveň danou, a do značné míry ovlivněnou automobilovým průmyslem, který sice v minulosti na Slovensku existoval ale příchodem firem Volkswagen, PSA a Kia se stal jednoznačně dominantním odvětvím. S příchodem světových lídrů tohoto odvětví přišla i jiná logistika. Jak vnímají současnou slovenskou logistiku a jaké jsou jejich zkušenosti, jsme se v souvislosti s blížícím se prvním ročníkem logistické konference SpeedCHAIN Slovakia, zeptali několika odborníků z firem a institucí, působících na Slovensku.
Celý článek zde >>
   

Celé vydání LogisticNEWS číslo 03/2016

si můžete prolistovat zde

Předchozí vydání naleznete v archivu
Od 1. vydání roku 2013 se můžete na stránkách elektronické verze magazínu setkat s následujícími aktivními tlačítky:
přímý odkaz
na stránky inzerenta
přímé spuštění
reklamního spotu inzerenta
přímé spuštění
audio reklamy inzerenta